onsdag, juni 30, 2010

Onsdagsmorgon och jag ska inte ta någon sovmorgon idag. Jag och Magnus går alltid upp tillsammans när han ska till jobbet, men ibland är jag trött och kryper ner igen efter att han har åkt. Jagbrukar sova en eller max två timmar. Just nu när jag jobbar natt man jämna mellanrum är kroppen inte riktigt inne i sin traditionella dygnsrytm och igår vaknade jag tog och glad efter extrasömnen, men då var klockan tolv och Magnus på väg hem. Snabbt upp och diska var det kan jag säga! Idag är jag också ledig, men det blir inget sova..

Istället ska vi åka till lantmanna när Magnus kommer hem. Det ska inhandlas lite kompostgaller, leksaker, fällar, matskålar, koppel och annat man behöver när ens älskade Ronja ska flytta hem om mindre än en vecka. I morgon ska vi åka och hälsa på henne igen. Det kändes nästan som att vi inte vågade fråga om vi fick, man känner sig lite besvärlig, men som tur var var det hennes nuvarande matte som föreslog det och vi tackade villigt ja! Tisdag klockan ett hämtar vi hem henne.. Sedan blir inget sig likt här på Liljansberget.

Igår gjorde vi en bad-promenad till Nydala innan middagen. Det var riktigt skönt i vattnet faktiskt. Det är första gången i år som vi verkligen badade och inte bara doppade oss. Det blir spännande när vi ska lära Ronja att bada, hon kanske är en speciell golden-dam som kanske inte vill? Fast jag tror vår engelska fröken kommer tycka om att bada när hon ser hur mycket husse och matte gillar det!

Inga kommentarer: