torsdag, juni 03, 2010

Drottningen har flyttat hem till oss

Nu är tentan över. Jag hoppas på ett knappt godkänt, annars kan jag nöja mig med hemtenta också. Det var för mycket gubbar, helt enkelt. Jag viste inte, men jag svarade på det andra och kanske kan det räcka till. Jag håller tummarna. När jag kom dit kom jag på att jag glömt legitimation och fick ringa Magnus och be honom komma med den. jag fick panik när jag inte kunde förklara vägen så han förstod, men tillslut hittade han vårdcentralen som ligger bredvid i alla fall och jag slängde mig på cykeln och kunde hämta den och börja skriva tio min för sent bara. Tur att jag har en sådan fin och underbart snäll och tålmodig pojkvän som står ut med mig. Men nu är han inte hemma utan ute och har roligt med jobbet, jag får inte skriva här vad än så länge. Det är han helt klart värd och kanske hinner jag diska upp lite innan han kommer hem.


 
Jag cyklade skev jag tidigare, då kanske någon reflekterar över på vilken cykel då. Jo, på Drottningen nämligen. Jag har idag köpt en ny cykel för dyra pengar som känns ganska bortkastat då jag redan ägde en cykel, men vad ska man göra? Denna nya har i alla fall en extraförsäkring som gör att om den blir stulen betalar de självrisken åt mig så jag får en ny utan kostnad, gratis första året och sedan 100 kr per år. Det tyckte jag var mycket bra. Drottningen heter den eftersom den också heter Monark och är rosa, då blir det ju drottningen nästan som av sig självt tycker jag. En intressant detalj är att på cykelparkeringen utanför Östra paviljongerna (där man skriver tentor) fanns två likadana cyklar utöver Drottningen och min vän Emma har också en sådan. Det ser jag som ett gott tecken.

1 kommentar:

Malin sa...

Min cykel måste jag sæga liknar drottningen vældigt mycket min ær bara brun.. Jag njuter verkligen av att cykla på dessa modeller!!
Så fin bloggen har blivit Maja.. Gillar denna mall!!