söndag, juni 27, 2010

Midsommar firade vi i Vännäs med familj och vänner. Först traditionell lunch hos mamma och pappa på altanen, med gubbröra, tunnbröd, mammas gravde lax och västerbottenspaj. Egentligen har vi alltid firat hos mormor och morfar i Tåsjön, så detta var lite bakvänt, men mycket trevligt! Jag och Magnus startade med sol och bad i Snårtjärn/snåltjärn/snållstjärn (vad man nu vill kalla det). Det var så skönt att vi nästan inte hann plocka midsommarbuketten. Den blev dock mycket stor och fin. Det var verkligen midsommar när vi gick barfota på en sommarläng och plockade midsommarblomster så famnen blev full.

Idag skulle i städa, men vi hade mysdag istället. Det blev mer firande idag också, min farbror Dimitri hade födelsedag och vi var bjudna på grill-middag. Det blev en riktig fest med mina fastrars och vår familj, massor med god mat och roligt sällskap. Jag har en underbar släkt. Synd att det inte blir västkusten i sommar för oss, kanske till hösten/sensommaren hoppas vi kanske på. När vi kom hem tittade vi på en film efter det att fotbollen var klar. Det är därför jag är vaken den här tiden. Jag tänkte att det gör inget eftersom jag ska jobba natt igen imorgon, men nu blir det sängen!

Inga kommentarer: