tisdag, juni 15, 2010

Med Kajsa går allting bra, vi över hundmöten och hon har snabbt lärt sig att inte dra i koppel och springa efter fåglar. Cykla är en av våra favoritsysselsättningar, springa är en sådan där sak en husky gillar. Motionera både Drottningen och Kajsa samtidigt är smidigt. Just nu äter hon en potatis på balkongen och vår falukorv med rödbetor och lök är i ugnen. Vi ska snart packa för Salto, det blir trist att skiljas från henne, men roligt att återse gamla vänner och ett gammalt hem. Vädret ser inte alt för bra ut, 25mm regn lördag när jag kollade igår. Men trots allt är det ju prinsess-bröllop! Synd på min och Petters fantastiska middag bara...


Det är bra det här med hund för motionen ockås. Nu går vi alltid frya dagliga promenader på minst en halvtimme och oftast längre, det blir nog en mil om dagen nästan varje dag. Ibland delar vi upp lite. Jag får ta morgonpromenaden samtidigt som Magnus cyklar till jobbet. Det är riktigt mysigt, både när det är soligt och när det regnar som igår.

2 kommentarer:

Lulu sa...

Måste säga att det är en mycket fin hund :). (Är väldigt sugen på att skaffa hund själv, men det får nog vänta ett tag.

Teresa sa...

Vad roligt att det går bra med Kajsa!! Hon är ju faktiskt inte svår att träna och hon gör vad som helst för att få lite korv! =)
Det är alltid enklare när man bara har en hund att koncentrera sig på.
Jag har ringt en hundpsykolog som ska hjälpa mig att komma tillrätta med träningen på Dixie. I en vecka har han inte ens fått kissa utan tillåtelse och det där med att dra i koppel är det slut med. Det är skönt att få ha full koncentration bara på en hund ett tag, men visst saknar jag Kajsa. Hon är ju ett unikum och en STOR personlighet.
Välkomna till Salto!