onsdag, juni 16, 2010

Degen är på jäsning, fikabröd till dagens utflykt, om vädret håller i sig. Nu när det är sol tänker vi försöka oss på sommarens första bad. Kajsa likker och sover bredvid mig medan jag lyssnar på talbok och har semester nu när jag vet att jag jag klarade den sista tentan och inte behöver bry mig om den mer. Ikväll ska vi packa och imorgon bär det av norrut. Regn ska det bli, så mycket extrakläder och regnkläder.

Jag ska skicka brev idag också, två stycken. Ett till Mellansel med bekräftelse om grundkursen som jag kom in på reservplats på. Häligt, det blir ett roligt år, mycket lärorikt.

Jag är sugen på att baka något, annat än bröd. Leter lite i mina böcker men har inte hittat något ännu. Kanske något till picknicken? Jag längtar också efter sommar nu, värme, så man kan gå ut i sandaler igen och svettas i  kortärmat..

2 kommentarer:

Nicklas Sundberg sa...

Grattis Maja till reservplatsen! Vi talade några stycken på gudstjänsten i söndags om samåkning för att hålla nere reskostnaden. Hoppas du vill hänga på:)

Jag sa...

Ja, det låter som en ypperlig idé, det är jag gärna med på. Är det många härifrån som ska gå kursen?