onsdag, juni 02, 2010

Magnus jobbar heldag igen och jag sitter hemma och läser inför morgondagens tenta. Jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig faktiskt. Jag tänkte överaska med lasagne och kaka idag, mest för att det är roligt när min älskade blir glad men också eftersom att gräddfilen har gått ut i datum och måste användas samt eftersom jag måste ha paus från mina gamla sociologer en stund.. Bra undanflykt tycker jag!

Det har flugit in en stor geting i lägenheten, just nu har den gömt sig så jag vet inte vart den är. Men alla som känner mig kan tänka sig att min skräck. Först fick jag gömma mig i sovummet och sedan smita ut på balkongen och hoppas att han skulle jaga mig dit så jag kunde stänga honom ute sedan, men icket. Jag hoppas just nu på att han förirrade sig in till sovrummets öppna fönster och försvann den vägen, men jag vågar inte titta efter bakom alla gardiner!

Inga kommentarer: