fredag, januari 06, 2012

Gifta

Nu är vi man och hustru. Ett fantastiskt fint bröllop har vi varit med om. Tack till alla som har hjälpt till att fixa med både det ena och det andra och till alla som kom och förgyllde vår dag! Det kommer bilder senare.
Vi blir nu kvar i Vännäs några dagar till innan vi åker hem. Först Magnus och sedan jag och Ronja med tåget. Jag måste vara kvar och delta på ett seminarium. Vi har haft en lugn och skön tid nu efter vigseln.

Så smått har vi tagit upp lite träning igen med Ronja. Hon lärde sig att backa i utgångsposition idag, i köket längs med väggen och i ett hörn. Hon är så snabbtänkt, när hon väl fattar går det jättefort. Det är lätt att gå för fort fram med henne av den anledningen. Ute tränade vi linjetag idag, det gick riktigt bra. Hon litar inte riktigt på mig än, utan vill gärna veta ungefär, men om jag lägger ut några stycken så går oftast lila bra även om hon inte har sett vart jag la dem. Jag är så sugen på att starta på WT till sommaren, det är vad vi tränar för nu. Skulle vara jätteroligt med ett B-prov också, men vi har inte alls tränat så mycket vilt så jag vet inte riktigt hur hon skulle göra med det. Det har kommit kopiösa mängder snö här de senaste dagarna, så Ronja springer sig trött snabbt. Som tur var för henne körde pappa upp ett spår runt huset åt henne så hon kan springa ut och kissa på morgonen. Eller förmiddagen är nog mer korrekt när det gäller Ronja. Gå ut för elva tycker hon är ganska onödigt..

Inga kommentarer: