måndag, januari 16, 2012

Dagens träning

Lydnad på parkeringen mitt emot idag. Ronja var taggad, ibland så det slog över.. Vi tränade fritt följe med externbelöning. Tog ett par gånger innan hon var med på noterna, sedan jobbade hon jättebra. Så bra att jag tyckte det var så kul att jag drog ut på det lite för länge.. Vi bytte till inkallning efter att ha backat och gjort lätt och jätteroligt ett par gånger för att åtgärda mitt misstag. Hon var hyper och fuskade med att nypa en pinne i farten, göra om och göra rätt. Det brukar vara hennes paradgren, och sedan gick det bra. Funderade på att avsluta, men när jag gick mot grejerna så kom hon upp då perfekt och bedjande att vi fortsatte med några lägganden. Hon har blivit betydligt snabbare och det är så roligt. Jag använde smyg och viks-taktiken för att varva ner henne lite, belöna med smek och korv lugnt och fint. Sedan får hon kast- och dragkampsleksaken på slutet efter ca fyra repetitioner. Vi testade ställande också, det har vi nog inte gjort sedan tävlingen. Det gick sådär, definitivt ett träningsmoment.

Nu blir det sova! Min goa make gick ut med Ronja för en stund sedan. Ingen av oss var så sugen efter att ha tittat på SvtPlay i sängen, Midsomer.

Inga kommentarer: