tisdag, januari 31, 2012

Historiska djurmöten

Ett ganska misslyckat träningspass, en föreläsning och en sväng med Ronja runt historiska marknade, dagens skörd hittils. Nu bjuds det på en föreläsning till och sedan laga palt till middag. Vi måste ju hinna äta det innan Gun kommer hit, så hon slipper ;)

Träningspasset blev inte ås bra eftersom Ronja blev aldeles för het och börjde tjorva med allt och hoppa runt och bita i mina vantar och bara vilja pussas hela tiden. Stadga och "ha tråkigt", det har vi försummat i träningen inser jag. Det är så kul när det går bra och Ronja är taggad och vill lösa uppgifter, att jag har glömt bort den tråkiga biten med träningen. Apporteringskursen vi gick i våras var väldigt bra på den punkten, vi började alltid lugn med att prata och avslutade alltid likadant, tänk om man kunde göra så när man tränade själv? Därför är det bra med träningssällskap, så blir det mer naturligt, prata lite innan man sätter igång och innan man åker hem.

Svängen på markanden var bra för Ronja, hon fick titta på folk, hästar och renar. Vilt är hennes nya bestatthet, så det tränar vi mycket på just nu. Rådjur är de roligaste tycker Ronja, tyvärr fanns det inga sådana att träna på idag.. De borde inte finnas på dessa bredgrader alls tycker jag. Rådjur i Jokkmokk.. Bara fästingar och elände.

2 kommentarer:

Gun sa...

Gulle dig/Gun

Malin sa...

Jag undrar när de kommer bröllopsbilder? :)