söndag, januari 08, 2012

Husse har åkt

Nu har Magnus åkt hem till Jokkmokk, vi kommer efter på onsdag. För honom går nig tiden fort, med praktik 8 timmar om dagen, men bilresan ensam är nog tråkig. Jag har hållit honom uppdaterad om Tour de Ski och andra rapporter. Annars ägnar jag dagen åt att förbereda seminarium på tisdag. Då fick jag lov att låna mamma och pappas bil, så det blir att inhandla pasta, schampo och annat nödvändigt på ÖoB att ta med upp till norrbotten.

Jag har hackat upp korv till ett lydnadspass jag planerat in om en stund. Då måste det bli gjort också, lite omotiverade nu när jag sitter inne i värmen och läser uppsats och Ronja sover efter långpromenad med mamma och pappa. Fast det behövs och blir nästan alltid kul när man väl har fått på sig alla ytterkläder!

1 kommentar:

emma sa...

nånstans med ett eller två rum till och inte en studentlght (o alltså ovärd att inreda som vi vill!)

vilka härliga planer och träningspass ni verkar ha!!