onsdag, januari 18, 2012

Full fart!

Ronja ligger inknödd i mig och tuggar upp sista biten på de ben hon fick igår. Helt plötsligt kommer hon på att vi ligger nära och hon har ben och blir sur.. För att stunden senare glömma bort det igen och tugga vidare.. Hon är en märklig hund ibland.

Vi körde lite dirigeringar för en stund sedan. Ute på gården bara med en fyra dummies. Ronja har nästan fattat grejen nu. Vet hon vart båda ligger tar hon den jag dirigerar mot och oftast tar hon rakt på även om hon inte ser eller vet vart den är. Däremot hade vi dåligt med stadga idag, det får bli nästa träningspass. Men samtidigt är det så kul att se hur kul hon tycker det är och hur väldigt gärna hon vill hämta den där andra också. "Matte, den ligger här borta, jag vet det och du vill ju ha den, och jag är såå snabb på att hämta den", tycks hon tänka. Det är så att jag längtar efter snöfritt och skogsträning nu. Fast jag älskar snön också, det är så mjukt och rent överallt.


Idag träffade jag konfirmanderna för första gången efter jul igen. Det var roligt, även om jag inte hade vart med och planerat något idag. Jag höll en avslutande andakt bara. Anders har bytt arbetsplats, så nu är det Gotthard och jag och den andra Anders som ansvarar. Snart är det läger i kvikkjokk också, det ser jag fram emot. Fick också ett erbjudande om att eventuellt följa med till fjälls i sommar för gudstjänst under en renskilljning, det hopps jag verkligen att det blir av!



Inga kommentarer: