tisdag, december 13, 2011

Nya sjukdomar, men också mål

Nu har jag klippt ner allt hår jag kommer åt under tassarna och på hasorna på fröken här hemma. Väldigt med is och snö har där samlat sig senaste dagarna. Inte ser det speceillt vackert ut, men det struntar jag i för tillfället, det kommer hinna växa ut många gånger om innan nästa utställning. Jag ska ringa veterinären i Vännäs imorgon och höra om de kan kolla upp Ronja när vi är hemma över julen. Ett tag har hon hållt på att svälja och slicka sig runt munnen, först la vi inte så stor vikt vid det då det var någon gång bara, men nu senaste dagarna har det kommit allt oftare och efter att ha googlat lite så tror jag att det kanske kan vara tonsillerna. Skulle vara skönt om vet kunde kolla det och kolla allt annat som vet tror. Inte för att hon är så besvärad, bara just när det händer, men om det hade vart jag själv hade det nog varit väldigt äckligt. Och om det är tonsillerna vill vi att det ska behandlas så snart som möjligt.

Jag har också så smått börjat fundera över mål för nästa år, sånna som seriösa hundägare sätter upp, men som inte vi har gjort tidigare. Nu känns det mer aktuellt och jag känner att jag måste välja lite vad vi ska lägga fokus på. Troligt vis blir det i alla fall ett första-pris i LP1, förhoppningsvis tre, så titeln blir Ronjas. Jag skulle också hemskt gärna vilja starta på ett working-test, men jag vet inte exakt vad som krävs, något att kolla upp. Att Ronja ska apportera vilt också på land och på ett bra sätt är också ett mål. Likaså en säker inkallning, både med röst och pipa, mycket simmträning för höftrnas skull. Men det största målet är förståss att ha en massa skoj ihop och att Ronja får vara frisk!

1 kommentar:

Jennie, Phoenix och Dice sa...

Hejsan! Klart att det blir en valpdagbok om det blir valpar:) Hoppas, hoppas! Vill ha fler små juniorer att följa:)