fredag, december 09, 2011

Frisk snart?

Jaha, nu hoppas vi att magsjukan gått över för den här gången. Drog ut en dag extra på tiden, så lite orolig hann jag bli. Nu verkar det dock vara bra igen.. Eller så får vi springa ut och in hela natten bara för att jag törrs skriva det här. Jag misstänker leverprickarna, egentligen vet jag inte varför, men det är det enda jag kan komma på om det inte är något hon hittat. Den låg ju i kylen ett par dagar innan jag använde den. Jag kastar dem nog för säkerhetsskull. Idag blev det promenad vid Talvatis, den första längre hon fått gå sedan hon blev sjuk, nu när hon fått i sig näring igen. Lite frustrerad har hon allt varit! Ronja har också fått salva för såret hon har på nosen. Första var det bara som att hon skrapat upp och inget mer med det, det läkte bra, men i förrgår vart det rött igen, så jag ringde veterinären och fick salva, kortison med bakteriedödande i. Vi skulle smörja i fyra fem dagar och sedan höra av oss om det inte blev bättre. Har ni smörjt i en och en halv, inte så mycket förändring, men lite bättre känns det som att det blir.
Nu är det också officiellt med Pumas valpar. Kul! Kanske ska vi träffa pappa Phoenix när vi åker ner för julen.
Jag har lagt en beställning med Teresa på diverse grejor från hundmässan i huvudstaden. Nu hoppas jag bara att sakerna finns när hon kommer dit. Inget stort, bara att lysande halsband, så att Ronja syns när hon springer lös i skogen när det är mörkt och några matskålar, så dem hon har sjunger på sista versen så att säga..

Annars har dagen ägnats åt Luthers stora katekes, spännande läsning är det, mycket intressant. Ibland är han lite skrämmande den där Luther, men också mycket klok. Snart blir det På Spåret här hemma. Eftersom vi inte kan se SVT på TV-n så får det bli på datorn i sängen, det är mysigt.

Inga kommentarer: