tisdag, december 13, 2011

Träning och mat

Maten puttrar på i ugnen, kotletter i sås med sambal. Vi väntar nu bara på Magnus.. De har något projekt på kraftverket, så vi vet inte när han kommer. Roligt att få vara med att  på sådana speciella händelser och säkert bra med för framtiden. Jag har också slängt ihop en omgång saffransbullar med mandelmassa, eller egentligen marsipan eftersom det var vad vi hade hemma, goda blev dem dock.

Jag och Ronja har tränat lite idag, det har vart lite dåligt med det senaste veckan. Idag gjorde vi ett sök ute på en snöig äng, det gick bra i början, men tyvärr hittade vi inte den sista dummien.. Det blir väl till våren, om vi har tur. Sedan gjorde vi några dubbelmarkeringar och enkelmarkeringar, uppgifter som Ronja löste på ett bra sätt. Inte jätteroligt med snöiga dummies bara.. Vi har också klickat oss fram till att stå på en bok med båda framtassarna och stå kvar där ett tag, jag tror vi ska använda detta för att träna in utgångsposition helt från början nu under vintern.
Såret på nosen har börjat läka bra nu, jag hoppas bara att det får fortsätta och inte som förra gången blir rött igen.

Vi har fått tillgång till lägenheten nu och börjat packa. Dock är den inte färdigtapetserad ännu och därför väldigt smutsig, damm. Men vi ska dock börja flytta över saker ändå, så vi kan åka neråt så snart som möjligt när jag blivit klar med tentan och Magnus har gjort sista veckan på praktiken. Det blir nog inte fören kanske söndag om vi har tur, eller måndag.

Imorgon börjar hemtentan, klockan 00.01. Jag tänker dock inte gå upp riktigt så tidigt..




Inga kommentarer: