tisdag, februari 09, 2010

Ungspannkaka för att använda mjök och ägg blev dagens middag. Vi kryddade extra med lök och persilja, den blev fluffig och god, om än lite ogräddad. Bra middagstips, maten sköter sig själv och du hinner med andra saker.


 
Idag har vi slöar dag. Efter att jag vart i skolan , tio till tolv, gick jag och mötte Magnus när han gick från jobbet. Han fick sluta lite sent, så jag fick en tvåtimmarspromenad fram och tillbaka. Jätteskönt var det ute idag. När vi kom hem strax efter två satte vi på te-vatten och gjorde varma mackor i järnet, satte oss på sängen och sträcksåg tre avsnitt av House. Underbart skönt! Vi har liksom inte hunnit slappna av så mycket i lägenheten än, med olika besökare och massor med städning och inflyttning. Nu bara njuter vi och har det bra idag.

Ett av det bästa jag vet är att krypa ner nyduschad i nya lakan och just det ska jag få gör ikväll. Vi har nyss bäddat rent och ska snart duscha. Sedan blir det rester av födelsedagstårtan och paketöppning innan vi gör tidig kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

är det Kenyatyg? :) / Josefin

Jag sa...

Det är faktiskt från Tanzania, men det var en fin gissning! ;)
Längtar efter dig, du har stående inbjudan när helst det passar!