tisdag, februari 09, 2010

Kvart i åtta, efter frukost med älsklingen, bokbetalningar och lte ångest över att det är dyrt att flytta, kikande på utsikten och kollande lite på datorn, så är jag rätt så pigg och tänkte hinna läsa lite innan skolan. Det är så skönt att komma upp på morgonen, speciellt när man vet att man inte måste.

Igår hade vi födelsedag för hela slanten här. Min familj på middag och tårta, som jag bakade och var stolt över. Den vart uppskattad också tror jag, men grön grädde, Magnus bäsa färg, minchoklad, after eight och blåbär. Vi har val ingen stor fest, men fira i dagarna fyra. I lördags kom Gun och Anders upp och vi åt ute och hade paket, söndag var vi hemma i vännäs och åt och igår var vännäs här och firade samt idag ska vi ha eget mys. Det ska bli skönt att få slappna av ensamma i lägenheten också, även om det är roligt att ha folk.


Magnus och Gun på Costas i lördags.

Magnus och söndagsfrukost



Familjen på födelsedagsmiddag

Födelsedagstårta med alla ljusen som ska vara, om jag inte räknat fel i villervallan!


 
Igår hade jag också mitt först seminarium i livet och det gick bra och var faktiskt till och med väldigt roligt. Det är inte så ofta vi får lov att prata med varandra och träffas. Vi har nästan aldrig lunch ihop och pratar aldrig under föreläsningarna. Vi fick ha en annan lärare nu än vi har på momentet och hon var jättebra, vi ska ha henne under vårens sista moment också och då blir det mera diskussion har hon lovat oss. Tyvärr för alla som inte vill det är det mitt fel eftersom jag sa att jag tyckte det var så roligt!

Väl mött!

Inga kommentarer: