måndag, februari 08, 2010

Idag är ingen vanlig dag för det är Magnus födelsedag, HURRA HURRA HURRA

Vi har haft besök i helgen, därav inget bloggande. Gun och Anders, Magnus föräldrar har vart här eftersom Magnus fyller 30 år idag. Vi har ätit middag på restaurang, grekiskt förövrigt gott, promenerat lite och vart hos mamma och pappa. Det var mycket trevligt. Det var bra också får då fick vi panikstäda allt på lördag förmiddag, då de kom vid halv ett med flyget. Nu är det jättefint hemma hos oss, vi känner oss verkligen som hemma.

Det har inte blivit mycket av firande än idag, mest lite grattis och frukost tillsamman vid halv sju imorse. Magnus är på jobbet nu och jag hoppas verkligen att de i alla fall sjunger lite för honom där. Jag ska hämta upp honom vid tolv, då ska jag ha hunnit uträtta lite ärenden innan, så egentligen borde jag fara nu snart. Klockn tre däremot ska jag iväg till skolan.

Mitt livs första seminarium. Jag tror det kommer går ganska bra, men får ta det som vad det är. Jag är egentligen mer nervös för det andra... Då vi ska ha en hel engelsk bok a 250sidor, som jag inte hunnit börja med än, om en vecka.

Jag har pratat med IKSU idag också, så nu ska vi snart bosätta oss där. Egentligen bor vi praktiskt taget redan där, eller i vart fal hemskt nära, men det ska bli kul att får tillgång till vägg och simhall och yoga och allt annat roligt. Lite träning är skön och också lite avbrott i vardagen!

Hejhopp, Gör något roligt idag, i vart fall något litet, som att le mot någon som går förbi. Tänk vad glad man själv blir av det!

Inga kommentarer: