torsdag, februari 04, 2010

Nu är jag ensamen i lägenheten igen, tills min älskling slutar jobbet och kommer hem vid ett-tiden. Imorse utforskade han Umeås lokattrafik och fann att det gick att åka buss till jobbet. Själv tog jag sovmorgon till halv nio, nu har jag hunnit med grötfrukost, efterlängtat och fantastiskt gott, samt att sätta en deg.

Jag har nämligen invigt min favorit-ägodel, min hushållsassistent, fantastisk sak som underlättar oerhört vi bakande. Jag hoppas brödet blir bra också, det kändes lite kompakt, jag hoppas på mycket jäskraft.

Jag ska plugga resten av dagen, vidare om reformationen. Det är oerhört intressant och det känns som att jag börjar så smått få ett helhetsgrepp om det nu. Det är en bra bok vi har, även om det är lite svår ibland.

Luther är också en väldigt spännande människa. Han har sagt mycket tänkvärda saker, en sak jag fastnade för igår i boken var:
"But you say: The sin which we daily offend God; thus we are not holy. I answer: Mother-love is much stronger than the excrement and scabs of the children. So is God's love stronger than our filth"
Bär det med dig och lite på Gud, hans kärlek är så mycket större än vi någonsin kan förställa oss. Gud älskar dig, öppna dig ta emot hans kärlek och han kommer att vägleda dig.

Här är min plugghörna just för tillfället, jag tvis väldigt bra med fint i fönstren, ljus och utsikt och också Norge-ullfilten som värmer mig!

2 kommentarer:

Faster E sa...

Det ser ut som om ni kommit i ordning bra i lägenheten redan. Jag kommer över och hälsar på när du minst anar det ;) Finns det något speciellt ni behöver eller önskar er i inflyttningspresent?

Malin sa...

Tusen tack för sms, blev superglad!!
Så fin lägenheten är kommer nog bli super för er.. Men jag skulle gärna vilja be om en presentations inlägg av Magnus :0)