onsdag, februari 03, 2010

Inflyttningensbilder från Liljansberget

Nu smiter jag från pluggandet i någraminuter. Jag ska faktiskt kolla upp några engelska ord från boken, jag övertygar migsjälv om att det var den riktiga anledningen till att jag testade nya internet på datorn. Det fungerar bra kan jag berätta.

Nu bor vi på Liljansberger i Umeå, sju minuter från universitetet och jättelångt från Magnus jobb, men vi trivs och har kaos. Det finns saker överallt och ändå finns inte det man vill ha, eftersom det ligger under några andra saker, och vilka de där andra sakerna är, det vet man aldrig. Men sakta med säkert börjar det likna något. Mer än häften av all disk är diskad och inställd i skåpen, vi har hunnit handla lite basvaror, få ett köksbord och stolar och en del kläder i garderoben. Badrummer är nog finast hittintills, det är det som klart.

Det stora mysteriet här är vår kökslampa. Först hade vi ingen kontakt med i paketet, den skulle man tydligen ha köpt separat, vilket vi inte förstod. Då löste min snälla far det med att bygga ihop en åt oss är vi var hemma för att hämta grejor i måndags kväll. Tyvärr var det en rund kontakt och vi var tvungen att ha en med en platt sida. Så igår när vi var på Maxi och storhandlade köpte vi en som skulle passa och tänkte att nu äntligen kan vi få lite ljus i köket. När vi ska sätta fast den i lampan en halvtimme senare är den tyvärr spårlöst försvunnen... Den finns på vårt kvitto, så vi har betalat för den, men bort är den! Jag tror inte det är meningen det här med lampa över matbordet.

Här är några bilder från igår



1 kommentar:

Elina och co sa...

Åh Maja, åh Magnus, åh teologi, åh ny lägenhet, åh ni är tillbaka, åh fika?

KRAAAAAM Elina