måndag, februari 22, 2010

Jag tyckte jag hade lärt mig att när ndet är minus 20 så är det oftast inte mulet, snöar och blåser kraftigt. Där hade jag tydligen fel, det var gårdagens väder och jag frös bara efter den korta biten till kyrkan. Men lite mysigt är det också, att sitta inne och titta ut på hur kallt det är och vara glad för att man slipper frysa. En stor kopp med varmt te, eller varför inte en nybakad äppelpaj med kanel och kardemumma och krypa upp i sägen med min älskade och titta på serier innan man sommnar vida nio åt fel håll i sängen och blir väckt bara för att klä av sig och få en godnattpuss vid elva. Då gör det inget att det stormar och har sig ute.

Idag börjar min nya kurs. Jag hittade inte ens den dyra boken i litteraturlistan, så nu tror jag att jag kanske kan skicka tillbaka den. Jag hoppas det, det är ändå 470kr. Jag måste börja pcka också, på onsdag åker jag hem till Vännäs för att på natten ta tåget upp till Salotluokta. Härligt med fjäll och vidder, det tycker jag.

Josefin var här igår och v byggde klar puzzlet, pratade om Palestina och lagade thiamat, mysigt utan att det måste vara så komplicerat. Också vårt första utom-familjen-besök i lägeheten. Vi har haft så väldigt fullt upp, första med inflyttningen, sedan hinna varva ner och sedan intensivt pluggande fö rmig sista en/två veckorna och nu åker jag bort i en vecka.. Det är så ibland, det är inte för att vi inte vill träffa folk, det kommer tid till det. Om det blir måste måste så blir det ändå helt utan sin poäng tycker jag.

Inga kommentarer: