fredag, november 18, 2011

Träningsstrul

Vi har fått ett problem i träningen. Ronja blandar ihop platsen och inkallningen. Ändå har jag vart noga med att när vi tränar platsen alltid gå dit och från med koppel för att skapa förväntan om vad som väntas. Men jag har använt samma ord, alltså "stanna", när jag lämnar henne. Problemen ser ut så att hon ganska ofta lägger sig när jag vänder ryggen till och går från henne och igår kom hon som ett skott när vi tränade plats, första gången hon har rest sig från platsen. Hon trodde att det var inkallning på gång, två gånger hände det. Så jag belönade med väldigt täta mellanrum sedan och fick i alla fall sluta med en bra omgång. Jag bestämde mig också för att byta ord till platsen och lämna henne med "plats" istället och se om det blir lättare att skilja på. Blir det inte bra hoppar vi över momentet på tävlingen, synd för hon har vart så duktig! Men enda möjligheten.
Antingen kommer hon vara totalfocus, som när vi ställt i ridhus, eller så blir det bara upp och ner. Vi får se...

Inga kommentarer: