torsdag, november 03, 2011

Lillen - rapport till USA

Lillen har kört bort Ronja från hennes säng. Han tycker att han behöver Bia-bädd storlek golden för att sova som den lilla prins han är. Ronja kommer ibland förbi för att lägga sig, men vänder igen när hon ser honom. Hon tycker allt att han är lite äcklig, sova bredvid gör hon bara i undantagsfall. Nu har vi lagt in hennes filt i köket som hon kan sova på, då det inte finns några mattor kvar här och ingen av dem har tillträde till vardagsrummet på grund kiss-risk och löp.

En rapport till "mamma", Spock har lärt sig sitta och be om lov innan maten, nästan. Vi tränar klicker med inkallning, det är hans roligaste. Och även kontakt i största allmänhet och ögonkontakt när jag backar och han följer. Blivande lydnads-champion här, lättmotiverad som han är lillen! Inte nog med detta, i natt sov han hela natten och vaknade inte förrän vi gick upp. Igår badade han i badkaret med mig innan allt varmvatten var i. Det tyckte han var rätt så kul, men mest gott att dricka..



1 kommentar:

Mr Spocks matte sa...

åååh, vad mysigt och klart han ska ha en biabädd, bara inte dixie lägger beslag på den före honom. kul att ni tränar med honom, du får lära mig lite klicker tips när jag kommer hem, jag är inte så bra på det. har mycket att lära och borde gå en kurs eller två. bra det där med kontakten. nu längtar jag verkligen hem. packar och funderar på vad jag ska skriva i nästa jobbansökan för nå jobb i garnaffär blev det inte.