onsdag, november 23, 2011

Jakt i en park

Ronja och jag ska tävla i lydnadsettan på söndag, jag vet. Jag är jättenervös och borde träna gärnet. Men idag orkade vi bara inte nöta och nöta. Istället gick vi med husse till parken och körde ett hederligt apporterings-pass. Hon är trots allt en retiever och det är inte för inte hon är en gyllene sådan. Först en enkel, sedan dubbel och till sist trippel, jättefint. Linjetag, två bra, en dålig, två bra, för att inte ha tränat momentet så mycket gick det väldigt bra tycker jag. Vi avslutade med ett sök på tre dummies. Jag underhöll meda husse kastade ut och gömde på ganska långa avstånd och långa mellanrum. Lill-fröken hittade allihop, utan att gå i husses spår utan genom att ta dem på vittring (hoppas jag i alla fall! Enligt Magnus gick hon inte alls samma väg som han gått och han kastade alltid dummien sista metrarna).

Sådär, nu har jag skrutit lite över min lilla prinsessa. Det får jag lov till, så usel som apporteringen var när vi nyss flyttat hit. Nu får det bli vår igen så vi kan börja träna i skogen och med vilt. Ännu hägrar drömmen om working-test och sedan jaktprov!

Inga kommentarer: