onsdag, november 30, 2011

Tapeter

Hastigt och lustigt har vi nu valt tapeter till sovrum och vardagsrum till lägenheten nu på tjugo minuter. Jag hittade till sovrummet och Magnus till vardagsrummet, det blir nog riktigt fint. Temat bli vitt, en vit med vita mönster i vardagsrummet och en vit med rosor på i sovrummet.

Annars har den här dagen vart full av PM-skrivande, mest sjusteringar och tillägg och borttagning och fixning av formalia och vips så var klockan tid för konfirmanderna. Hem igen och laga middag och fila på det sista. Nu är den klar, äntligen. Skickade den dock inte utan jag låter den vila till imorgon och ser om jag ändå vill ändra något mer. Morgonen tillbringade jag med tre morgonpromenader, Sigge och Wille, Tarra och så Ronja. Vi har vart hundvakt till två stora glada flattar och en vit älghund som älskar att bli kliad på magen. Det var dock så halt att jag inte vågade ta alla tre på promenad tillsammans, bara de bruna tillsammans väger mer än mig..

Jag hade tänkte börja med att baka småkakor ikväll, och skickade med Magnus en handlingslista när han gick ut med Ronja. Tyvärr hade affären hunnit stänga, så det var bara att lägga en duk över mjölblandningen och vänta till imorgon. I helgen har vi tänkt baka lite klassiker som lussebullar och pepparkakor, men också några spännande, t ex cashewnötskakor med vit choklad-topping.

Ronja har redan somnat i sängen och nu ska jag göra tandborstar till oss människor.

Inga kommentarer: