onsdag, juli 06, 2011

Röntga höfter varen pers.. inget jag längtar efter att göra om. Felix var med mig, vi fick vara med tills Ronja somande, därefter blev vi abruppt utskickade även fast jag bad om att få vara med så gick det absolut inte. Vi fick vänta i en och en halv timme innan de var klara. Inte vet jag hur lång tid det tar att ta några bilder.. Jag kan köpa att jag inte skulle få vara med just när de tar bilderna, om folk har mycket att säga till om och kan vara besvärliga då, men annars kunde jag väl fått vara hos min hund? När vi väl fick komma tillbaka så undrade hon, en assistens som inte kunde något alls, om vi ville titta på bilderna? Veterinären såg jag inte röken av igen.. Det kunde ju vara spännande tyckte jag, men mig sa det inte mycket, så jag frågade henne hur det såg ut. "Inte så bra, men egentligen har jag aldrig kollat på sådant här förut" var hennes svar.. Ibaland önskar jag att jag kunde låta bli att fråga. det blir en nervös väntan nu och att hoppas att hon var lika oerfaren, och inte bara opedagogisk, som hon verkade. Nästa gånge vi ska till veterinären ska jag begära att få henne som vaccinerat Ronja, både som mini-valp och som ett-åring, hon är underbart bra, medan den här inte var någon höjdare.

Nu är det jobba jobba och sova som gäller, dygnet runt. Med på fredag är jag ledig!

2 kommentarer:

emma sa...

men usch! vad tråkigt!! med chili var peter med precis hela tiden och jag gick bakom en vägg just de kanske 15 sekunder som varje bild tog att ta...
men som tur var sov ronja ju iaf, men ändå! o skulle den assistenten kunna se att dom inte såg så bra ut med dom amatörögonen som hon verkar ha så skulle ju ni säkert ha sett ronja halta... nej, usch vad trist, vilken stil!

Angelica sa...

Var du möjligen på Rödbäck och röntgade? Låter så ;)