onsdag, juli 20, 2011

Igår var både glädje och sorg. Magnus fick besked om att han kommit in i Jokkmokk, fantastiskt skönt att få veta det nu och kunna börja planera vårt två år långa äventyr. Det känns jättespännande också roligt att få börja! Det tråkiga beskedet är att Ronja har fått D på sina höfter, efter att jag inte orkade vänta längre och ringde SKK. Vi har inte fått brev än med detaljer, men hon ska inget om pålagringar så jag hoppas på att det är fritt från sådant ännu. Jag glömde bort att fråga efter det beskedet.. Dock utan anmärkninga på armbågar. Som Tommy sa när vi ringde och berättde, bättre i alla fall med dåliga höfter än dåliga armbågar. Jag var så rädd för att vi inte skulle kunna fortsätta med apportering och jakt-träningen nu, men det ska inte vara någon fara. Det blir inget cyklande och ingen agility, synd för Ronja älskar tunnlar och balanshinder, inte heller långa asfaltspromenader i onödan. Det är klart att det kommer bli ibalnd, men inte dagligen. Vi ska går mycket med henne löst i skogen för att bygga muskler och balans, det gör vi redan så jag tror det kommer gå bra. Hon får leva ett vanligt hundliv och vara lycklig så länge det går och vi fortsätter med appotering och utställning och lydnadsräning för skojskull. Magnus har tänkt gå spårkurs med henne och nu känns det ypperligt! Men jag får vänta på min agilityhund.. Vi älskar henne lika mycket och hon är fortfarande vår prinsessa!

3 kommentarer:

emma sa...

ojdå, lite småtrist med D! Men som du sa, hon är nog nog så lycklig för det och kommer knappast sakna något hon aldrig testat. (Tunnlar kan man ju lattja runt i iaf ibland!)

Jag sa...

Absolut, det är så vi försöker tänka. Även om det inte är det roligaste besked att få.. Ibland undrar jag hur det egentligen fungerar med HD och arv.. Om det blir någon mer hund någon gång blir det grundlig släktforskning först!

emma sa...

jo, jag vet! och hon kommer att fortsätta ha det bra, det är jag säker på! ja, köper man hund kan man inte kolla för mycket bakåt tycker jag, det finns mycket som jag ligga och lura! (och iofs mycket som kan dyka upp ändå). fin design på bloggen förresten!