torsdag, juli 28, 2011

Morgonpromenad i skogen med Emma, Chili och Simba. Eller morgon och morgon, förmiddag ska man kanske säga, dock var det dagens första för oss. Ronja var så trött och törstig när vi kom hem att hon la sig raklång på plattorna utanför porten medan jag pratade lite med Magnus. Nu sover hon gott.. Om en timme ska jag på möte med Thomas och diskutera distansstudier, jag hoppas vi kommer på en bra lösning, så jag kan veta vad jag ska läsa till hösten. Försöker fixa andrahandsutgyrningen nu också, men det går segt, jag måste skriva ut och fylla i en lapp och då bör vi har vår nya adress, som vi inte har änn.. På måndag får vi veta lite mer om den lägenhet vi har pågång, men det är mycket om och men med den. När de som har den nu ska flytta ut, om det är vi som får den.. Vi står tvåa i kön nu och vi har ingen aning om när den blir ledig heller. Det är i alla fall en trea på 84 kvm med samma hyra som vi har idag, hos en privat hyresvärld. Jokkmokks bostäder ska också försöka hitta en lägenhet åt oss, men de tar god tid på sig så att säga... Snart måste vi börja packa också!

Ikväll blir det jaktträning med Golden-klubben. Vattenmarkering från båt, jag är inte exakt säker på vad det innebär, men det låter roligt! Vi är ju bara nybörjare på området, men jätteroligt att få vara med, prova och se på alla duktiga hundar.

Inga kommentarer: