måndag, juli 18, 2011

Efter en intensiv helg är vi nu tillbaka i Västerbotten, mycket nöjda. Vi har varit på utställning, bådei Luleå och Piteå, ssrk och snkk. Lördagen i Luleå började i kaos när den utlovade skyltningen inte fanns och vi höll på att missa starten. men tillslut hittade vi rätt och hann hämta andan innan det var våran tur. Ronja var superduktig även om jag var nervös, det kände hon av och vägrade äta godis, inte alls likt våran tjej! Fast hon har börjat kinka lite med maten nu på sista tiden, jag hoppas det har med åldern att göra. Ronja fick excellent och nästan ck, om hon inte hade burit svansen alldeles för högt. Tail-carrige spoils impression, fick hon av dommaren, annars fin kritik. Som alltid, excellent head! Hon placerade sig fyra i juniorklassen, bland sex andra hundar. Till söndagen hade vi sett till att rean dagen innan hitta precis vart vi skulle vara och var där i god tid. Det var oförskämt fint väder och Ronja trivdes bäst i buren, men filtar mot solen och en stor skål md vatten. Jag tog fram henne och försökte sista minuten träna lite och peppa upp henne, dock kände hon av min nervositet och inget gick vägen och jag var beredd att ge upp, då fick jag tag i en bit mandelkubb och det kunde damen inte säga nej till. Så in på planen gick vi med köttbulle blandad med mandelkubbsmulor i fickan och allt gick superbra. Det är som att hon förstår när det gäller. Jag fick ställa om henne bara en gång medan dommaren kollade in henne, vilket var en bra stund. Hon fick excellent igen och, hör och häpna, hon placerade sig etta bland junortikarna, fem stycken idag med. Domaren höll på CK även där, men motivationen att hon behövde växa till sig lite. Vår storvuxna välutvecklade fröken, jaja, så är det iblnad. Den domaren tyckte inte hon hade något förbröst ännu. Vi var så nöjda dock, härligt!

Idag tog jag och Ronja sovmogon till tio och nu har vi just vart ute och kört ett apporteringspass på 40 min, så nu är vi trötta båda två. En dubbelmarkering, en trippel, en minnesmarkering och ett linjetag med tre dummies. Allt gick jättebra, utom att hon vi första hämtandet på trippeln hade tendens at springa och leta en till innan hon kom tillbaka, men kom på min signal och att vi fick ta om på andra skicket på linjetaget. Då hade vi ändå en kanin som skuttade förbi just somjag skulle kasta dubbelmarkeringen, bara jag som såg den som tur var, men det måste ju ha luktat.. och en lös hund utan matte som kom just när vi hade avslutat linjetaget, den hittade dock sin matte sedan när vi gick för att se vcar den tog vägen som tur var. Nu blir det vila för tösen och diskning för matte.. Jag ska försöka lägga upp lite bilder i eftermiddag. Vi väntar nervöst på röntgen-resultat förtfarande, de borde komma när som hälst nu.. En av hennes syskon har fått C, det tror jag hon också kommer få, för det såg inte helt perfekt ut. Garttis till Chilis A höfter får vi dock säga! Superkul.

1 kommentar:

emma sa...

Vad duktig hon är på apporteringen! Du får lära oss allt sen när Chili behagar lära sig grunden... att alltid komma tillbaka med apporten!
Nåja, tack! Fick resultatet i handen idag, känns ruskigt skönt! Men varför tro på C? Är dom andra syskonen röntgade? För visst var dom rätt många?