måndag, mars 21, 2011

Nu är jag klar med skrivandet för idag. det blir nog en pluggfri kväll. Det är välbehövligt. Kanske ska jag vara så huslig att jag sätter en deg och gör lite bröd. Det är så trevligt och vårigt nu för tiden. Att solen skiner från en blå himmer är nu mera snarare regel än undantag och mini-påskliljorrna blommar förfullt på köksbordet. Igår städade vi massor och idag har vi tvättat, till och med Ronjas mage och tassar fick bli tvättade idag när vi kom in från slask-promenaden. Hon själv sover sött just nu efter morgonens apporteringsträning som mest var lek, men lite träning också. Inomhus är hon så duktig och tycker apporten är jättekul, men ute har hon inte alls samma intresse för den. Det försökte vi skapa idag genom att få den att verka lite oåtkomlig och retas lite med den samt bjuda på massor med rolig lek om man tag den i munnen en stund. Det gick sakta, men framåt, vi slutade med en fin hållning så vi får se hur det går nästa gång. Vi är lite sugna på apporteringskurs allt..

Jag som tänkte att det blir ingen träning för Ronja nu när hon löper och är trött och kissnädig hela tiden. Men lite inkallning på gården tränade vi när Magnus kollade till tvätten och det gcik förvånandsvärt bra. Det är just den biten som jag är mest orolig för när det gäller en apporteringskurs. Annars funderar jag på hur jag ska kunna lära in Stå enbart med röstkommando, det är svårt. Ronja tar det bara om jag också gör en liten knyck med handen eller knäna eller kroppen eller vad som helst egentligen, men inte enbart på röstkommande.

1 kommentar:

emma sa...

ja! anmäl er! en kurs är till för att lära sig :) och du vet ju vilken nivå jag är på, haha!