tisdag, mars 22, 2011

Idag fick Ronja vara ensam på förmiddagen i fyra timmar, det är länge för henne, som annars aldrig får mer än två nästan då jag har föreläsningar. Men när jag är i Mellansel blir det ju fyra för henne och det går bra, hon har aldrig klagat eller vart orolig och är nästan alltid helt nyvaken när man kommer hem, men det känns ändå inte helt bra alltid. Fast idag gick det utmärkt, hon hade inte hittat på några hyss alls och sträkte på ryggen som en katt när jag låste upp dörren. Jag har skrivit grupp-uppgift med Evelina och det var riktigt roligt och väldigt lärorikt. Den här gången var det Barth som var uppe för behandling. Skönt att få lägga den boken åt sidan nu faktiskt..

För någon månad sedan lärde jag Ronja "giv me five", mest för att det var roligt och hon tycker om att använda tassarna. Nu senaste veckan har vi tränat "dutta med nosen i handen" och tydigen har hon förväxlar de två övningarna. "Giv me five" har vi lärt oss är när matte håller upp handen och säger orden, Dutten lärde jag in genom att visa att jag hade godis, sätta båda händerna bakon ryggen, sträka fram den tomma vid sidan av hennes nos och vänta på att hon skulle vända dit nosen. Dessa handrörelser är nog ganska lite för Ronja, upptäckte jag idag när jag provade "Giv me five" för första gången på ett tag och jag direkt får en glad nog i handen! Hon är allt bra underbar vår fröken.

Inga kommentarer: