lördag, mars 26, 2011

Långpromenad i finvädrer blev det idag. Vi gick ner på stan, fick gratis reklam-smör och jag köpte mig en vårig tröja på indiska. Sedan köpte vi lite bröd och satte oss på en halvt framtinad bänk nere vi älven och åt bröd med gratis-smör i solen medan Ronja grävde en rejäl grop i snön som fortfarande är djup. Väl hemma igen vart det storduschning som gällde. Ja har aldrig sett en skitigare hund, när vi ändå höll på blev det hel-schampoonering. Hem kom vi vid klockan tre och fröken sover fortfarande, det var verkligen en heldag för henne. Hon var väldingt lugn och duktig på stan. Men blöt är hon fortfarande litegrann... Denna hund torkar långsamt... Ändå blötte jag ner två fullstora badlakan när jag torkade henne.

Nu är maten i ugnen, ris med vårrullar blir det idag. Jag tänkte lax, men tyvärr tänkte jag det kvart i sex och då var det försent.. Ikväll blir det mysa i soffan och titta på film. Det skulle gå någon om tempelriddare på fyran, det passar nog oss tänkte vi!

Inga kommentarer: