lördag, oktober 22, 2011

Vinter i Jokkmokk

Nu är den snart här, vintern! Det ligger i alla fall några cm snö på marken och är minusgrader och vi har vart på snö-promenad med våra "inneboende", som är Teresa med Dixi och Mr Spock. Det blev till och med lite glögg när vi kom in, liksom för att fira. Jag är verkligen less på regn nu, mycket hellre snö tack.

Det har hänt en del sedan jag skrev sist, t ex har vi hämat Mr Spock i Hortlax. Vi barnvaktade honom när Teresa var på provjobb i huvudstaden och ska vakta honom nu när hon åker utomlands tills hon flytta ner till Stockholm. Han är en liten söt rakarunge, kaxkig och verbal, men mycket gosig också. Han var inte jätteimponerad av snön idag, men Ronja tyckte det var härligt. Hon och Dixi har röjt runt i skogen då vi gick på promenad upp till en utkikspunkt med en stuga idag. Äntligen har löpet börjat också. Vi har oroat oss lite senaste dagarna då hon har haft flytningar, och trott att det kan vara någon infektion, men idag tror jag absolut att det var blod, så jag hoppas det fortsätter normalt nu, annars blir det veterinären. Man är så nojig när man inte är van och vet hur det går till. Detta är Ronjas andra löp, hon löpte första gången i början av april, så kanske får vi en tik som löper två gånger per år, ganska lämpliga tider faktiskt.

Idag har jag kommit igång med PM-skrivandet också. Det har gått så trögt då jag först fattade konceptet fel och sedan har legat i feber nu några dagar och inte orkat något annat än sova. Men nu är jag pigg igen och har börjat spåna och småskriva lite. Jag tror det kan bli riktigt kul, men jag har redan ändrat inriktningen lite, så vi får se vart det slutar. Det kommer handla om enhet i alla fall.

Här är en bild på lillen.

1 kommentar:

emma sa...

Men så söt! Och Spock! Det hette Peters förra hund!