söndag, oktober 02, 2011

Mikaeli

Vi har haft en bra söndag idag. Dagen började med att jag skulle cykla till Ica och köpa bröd till frukosten. Tyvärr öppnade de inte förrän 12. Så det fick bli formfranskan vi sparat för att kunna göra varma mackor istället som nödmat till frukost. Väl utanför kyrkan vid strax innan elva inser jag att mässan ska vara ikväll klockan sex i Gamla Kyrkan istället. Som tur var hade jag Magnus och Ronja med mig, så vi gick gemensam förmiddagspromenad runt sjön. När vi är hemma och torkar ringar Carola och drar med oss ut i skogen där vi gör en bevakningsstig åt Tarra, som snart ska göra sitt cert-prov. Det var lärorikt och kul, roligt att se hur fantastiska sinnen våra djur har. Och att spela "buse" är alltid roligt!

Magnus matte har stått på schemat resten av dagen, geometri med sin cos och tan, som det heter på miniräknaren. Det har jag inte räknat med, så det var nytt för mig också. Tillslut trillade puzzelbitarna på och nu tror jag vi förstod. Sen middag blir det, hemlagad pizza i ugnen blir dagens här på Herrevägen.

Mässan i Gamla Kyrkan gick jag själv på eftersom Magnus var tvungen att plugga på. Annars var han sugen på att bli med eftersom vi inte vart på något där ännu. Det var en fin Mikaeli-mässa och väldigt stämningsfullt när mörkret föll ute. Det var en speciell gemenskap i församlingen idag som jag tackar för.



Inga kommentarer: