måndag, oktober 24, 2011

Måndagslyx

Nu väntar jag på att efterrätten ska bli klar, så jag kan bjuda Magnus och Teresa. Det blir hemlagad blåbärsglass från glassmaskinen jag köpte i somras, en söt blå från OBH Nordica. Jag hoppas den blir god, snabbvarianten med äggulor, socker och vispad grädde. Jag brukar köra först i maskinen, sedan röra ihop och frysa en liten stund i frysen innan servering. Receptet är två äggulor, 35 gram socker lite vaniljsocker och 1,75 dl vispgrädde för den som vill prova. Vispa först äggulor och sockren fluffigt och blanda med den uppvispade grädden. Lägg till eventuell smak, idag tog jag blåbär.

Träningsmässigt har dagen vart bra. Jag och Ronja körde igenom alla moment i lydnadsettan och allt gick bra. Självklart kan vi också slipa på allt, men jag är så nöjd med oss ändå. Vi gjorde två platsliggningar, en ensamma och en med Sigge och Tarra. Duktiga pojkar som kan ligga bredvid en löptik. Ronja låg mycket bra båda gångerna och la ner huvudet emellanåt. Första gången tog jag inte tid, men andra gången låg dem tre minuter.

Jag läser på i Pannenberg-boken. Idag tycker jag mig faktiskt kommit någon vart, men det tar tre timmar att komma trettio sidor, på riktigt. Trögt och svårt. Roligare med mini-uppsatsen, det kan bli riktigt bra om det vill sig. Magnus har haft elsäkerhetsutbildning idag. Han kom hem och visade mig en film på massor med ström som sprakar och har sig. Jag är glad att de har ordentlig utrustning och förmanar honom om att vara försiktig!

Här är en bild på mina älsklingar när de gör saker de gillar..

Inga kommentarer: