måndag, oktober 24, 2011

Träningsplanering

Löpet fortgår, jag tror vi räknar från igår, då det satte igång rejält. Skönt att få det bortgjort nu, men synd på utställningen vi är anmälda till. Jag vet att vi får vara med ändå, men först vill jag se hur påverkad hon är. Hon kommer i alla fall inte hunnit in i höglöpet.

Igår var vi ute vid materialvägen och tränade och tog en kort promenad. Ronja fick prova sök igen, verkligen kul tycker fröken. Speciellt när det är Carola med bettstock man hittar i buskarna! Jag kunde jobba tillbaka henne igen på ett bra sätt, det kändes skönt. Snart måste jag nog göra oss en plan, nu provar vi bara allt möjligt, men det är nog det man måste göra först, för att veta sedan. Men jakten och lydnaden är nog det vi kommer lägga mest krut på. Lydnad har vi tänkt tävla till våren och vårt långsiktiga mål är att någon gång kunna starta på ett jaktprov.

Inga kommentarer: