lördag, oktober 15, 2011

Åka tåg

Nu är vi på väg hem efter en vecka i Vännäs. Tåget var en dryg halvtimme sent i morse, men inte mer. Ronja tyckte inte det var så värst roligt att kliva upp halv sex, men fogade sig. Inte ville hon bli kvarglömd heller. Dock tog det en minst tjugo min av promenerande runt samma lilla gräsplätt innan hon behagade morgonkissa. Skönt att hon gjorde det innan vi skulle på tåget i alla fall. Med några barn just på andra sidan glasdörren, som var mycket intresserade av henne, hade Ronja lite svårt att sova, men nu slappnar hon av och har lagt ner huvudet. Hon verkar kunna sova på tåget, något hon inte gör i bilen.

Vi har haft en trevlig vistelse i Umeå. Hunnit med ett par föreläsningar och träffa lite vänner, både till mig och Ronja. Tyvärr läste vi att Tosca fått kennelhosta, så henne kunde vi inte leka med. Ronja har blivit klippt och jag har bestämt frisyr med Monica, det kommer bli vackert. Hon kom också på att vi ska fråga hennes syster, en kompis till mamma, om hon kan sminka. Det vore perfekt, är ju svårt med allt sådant på nyårsafton. Klänningen är också inlämnad för upp- och in- syning. Det blir nog Evelina och hennes man, Robert, som ska sjunga i kyrkan, känns toppenbra. Egentligen hade vi hoppats på Matilda, det hade betytt mycket för mig, men tyvärr kan hon inte komma. Men den här lösningen är också bra och en fin sång hittade vi när jag var där och åt. Nu ska jag spela den för Magnus och höra vad han tycker.

Jag har också fått veta en spännande hemlighet som förhoppningsvis snart kommer bli verklighet.

Nu är vi i Bastuträsk, bäst att passa på att skicka den här texten.


Inga kommentarer: