måndag, juli 26, 2010

Jaha vad ska jag berätta nu då? Jag fortsätter och växa så mycket jag bara kan, så de kan snart inte  bära mig längre, lite synd då jag gillar att bli buren, slipper ju gå så mycket då. Husse sa att jag vägde 8kg och sa att jag var tung, ska han siga, han väger säker 10 gånger mer än mig. I helgen var vi ute i mormor och morfars hus, det var kul då jag har många ställen att upptäcka, men många ställen som man inte får eller vågar utforska. Har även sprugit runt i deras trädgård och lekt, finns många saker att gömma sig i och lukta på, tyvär är man lite väl hungrig/nyfiken ibland så jag mådde inte så bra natten till Söndag. Husse och matte gick glatt ut med mig vid halv 3 vid 5, 7 och vid 9 tiden, tur att de är så morgon pigga det är i alla fall jag. Sedan var de dumma, först fick jag ingen mat, bara något konstigt salt/sött vatten att dricka. När man väl fick mat var det något vit kladdig sak, med en massa konstiga saker i, fisk kallades det visst. Nog för att jag kan vara grävling, lamm, och groda men tror de att jag är en KATT, de ska jag ju snarare jaga. Eftersom att husse och matte var så trötta hela Söndagen så låg vi och kollade på tv och latade oss utom mig då jag letade mat hela tiden. Måste snart sluta då man måste natta husse snart, han har jobbat hela dagen och nu jobbar matte. De får ju alldrig träffa varandra, tur att en av de i alla fall alltid är hemma hos mig.

Oj höll på att glömma första bilden visar hur skönt det är att sova, finns ju inbyggt nackstöd. Idag var jag nog lite utråkad så jag fick en låda med en massa godis i och då måste man ju bara flisa sönder den. Men sedan skämdes man lite så jag gömde mig. Men då jag är en duktig hund hjälper man ju till att städa efteråt. 

Inga kommentarer: