torsdag, juli 08, 2010

Vår bäbis sover i vardagsrummet. Jag smet till sovrummet för att inte störa henne. Hon är så söt när hen sover... Hon är så söt jämt faktsikt, och väldigt duktig. Båda nätterna hon har sovit hos oss har hon sovit i sin valphage i vardagrummet och vi i sovrummet. Första kvällen med lite gyn, men inte mycket och igår inte ett ljud även fast hon var vaken när jag stängde om henne. Hon sover ofta där på dagarna också, men också på andra platser. Ofta sover hon en stund på ett ställe, vaknar och går och lägger isg någon annan stanns och somnar om igen. Sover gör hon mycket, jag är glad att hon har ro och sover gott hos oss. Ute blir hon järvare och modigare för var gång, men hon kommer alltid till en, än så länge... Försöker med att ställa oss bakom husknuten så hon får leta oss när hon går för långt på egen hand och då blir hon så lycklig när hon lyckas! Vi har övat lite sitt och att inte gå genom dörren före oss. Däremot har vi helt glömt visselpipan i samband med maten, det ska vi bli bättre på. Det hörs långt och är bra eftersom de redan börjat med visslingar på kenneln.
Hon gnager på lite av varje, men vi försöker få henne att hålla sig till det tillåtna. Skorna lämnar hon dock ifred. Fast jag tror mest att det är för att hallen är så tråkig att gå till eftersom då ser man inte husse och matte.. Ikväll eller imorgon ska jag ringa kenneln med en rapport och massor med frågor. Hon äter allt ute, främst gräsklipp.. Men ännu mår hon bra och gör sina behov, så vi hoppas på det bästa och försöker ta ut olämpligheter ur munnen när man ser att hon stoppar i sig det. Men tänk alla gånger man inte ser? Nu ska jag laga lunch till mig och Magnus, han kommer på en timme från jobbet, ugnspannkaka är planen.
Lev och må!


Några bilder kan vi bjuda på också!





3 kommentarer:

antsve sa...

Så Söt!

/antn

josefin sa...

galet söt varelse! jag vill klappa! kram Josefin

Gun sa...

Åh hon e så mjukgosöt. Längtar till man får hålla henne och gosa/mamma Gun