onsdag, juli 14, 2010


 











Idag har jag varit i min nya familj i en vecka, vi har hunnit med mycket roligt tillsammans. Men ibland är jag nog lite bråkig, husse har skällt på mig idag flera gånger för att jag tuggar på en massa saker jag inte får. Tur att jag då får något godare att tugga på som tex hans hand eller tår är jättegott att tugga på. I veckan har jag även tvättat tassarna i duschen, husse behövde bara muta mig med en korv innan jag vågade. Provade samma list i går och då fick jag bara en halv korv, snåljåp. Hur mycket korv matte mutade mig med idag vågar jag inte tala om för husse. Appropå husse, så här roligt hade vi på gräsmattan i helgen. Det var jätte synd om mig tidigare den dagen. Vi åkte först till en jättestor rolig äng där gräset var så högt att jag fick gå bakom matte för annars hade jag inte hittat ut. Sedan låg jag på gräset och lekte med en massa pinnar och tuggade gräs och hade det roligt, husse brukar tala om att jag nog är ett lamm, vad det nu är. Men sedan upptäckte jag att de gjorde något roligt utan mig så jag försökte komma fram till de men det gick inte. Det var något vått, kallt och konstigt i vägen som jag inte kunde gå på. Men tillslut kom jag efter beröm och lockelse fram till dem, ja inte i det våta så klart gick på något som var torrt. Men de var så långt ut att jag inte kunde nå dem ändå hur mycket jag än försökte, så var det konstiga man inte kunde gå på i vägen. Tillslut ville jag jag till de så mycket att jag modig som jag är hoppade/föll i. Tur att husse och matte lyfte upp mig så snabbt och jag fick en varm och trygg famn att trösta mig i. Men modig som jag är gick jag ut igen men jag gick inte nära det blöt igen. En stund senare lindade de in mig i en handuk där jag sommnade i mattes knä. Till slut visar jag när jag har min favorit and som huvudkudde, den var jätteskön att sova på. P.s jag passar på att skriva detta då matte inte är hemma. 

1 kommentar:

gun sa...

Joo jag tror du har hamnat hos världens bästa familj men jag hörde minsann av husse vad hade gjort idag. Inte snällt när du har så många egna leksaker och får så god mat hela dagarna. Om du undersöker det där konstiga vita våta en gång till tror jag att du kommer att gilla det - det gör i alla fall jag i värmen. Hoppas vi träffas snart - "farmor"