måndag, augusti 09, 2010

Nu var det länge sedan jag skrev, det har hänt så mycket roligt den senste tiden. Jag har varit hos vetrinären, det lät jobbigt men inte då, jag fick träffa en av mina bröder, han hade växt jättemycket sedan jag såg han sist. Det var även en massa andra roliga hundar att leka med och nosa på, sedan fick jag vänta medan de skrev en massa papper, men jag kunde ju fortsätta att hälsa på de andra hundarna under tiden. Efter ett tag kom det en tjej som hämtade oss och vi fick gå in i ett rum, jag blev lite rädd då, men husse tröstade mig. Jag blev sedan upplyft på ett bord där tjejen undersökte mig lite, sedan var det konstig, för jag skulle få en spruta men vad det är vet jag inte. Var mera nyfiken på bordet som hela tiden gav mig en massa korv. Sedan när korven var slut var även tjejen klar med mig, och då fick man komma ner på golvet igen. Tjejen gav matte en massa papper igen och sedan fick vi gå ut igen. Åt stressmat mat hemma hos Mormor och Morfar, för att matte skulle vara borta hela kvällen igen som hon även är idag.

Nu har jag börjat leka med en rolig hund i området, jag vinner så klart hela tiden. Om det inte regnar i morgon ska jag få leka med han igen. Det finns föresten en lekkamrat på samma våning som vi bor på, den var nog lite äldre än mig men gillade att leka lika mycket som jag ändå.
Vi har börjag gå promenader i skogen nu, husse och matte brukar plocka något blått och jag leker med pinnar och annat kul jag hittar. Hittade denna lilla pinnen i förra veckan, den var lite för stor för att jag skulle få ta in den i lägenheten tyckte husse.

Ja det är en konstig vinkel på detta kortet, men det var en god pinne.
Nej jag håller inte på att förlora, jag ger han bara lite mera självförtroende

I helgen var vi ute hos Mormor och Morfar, kul att få en egen gräsmatta och en egen trädgård att leka i. De har en massa roliga saker jag inte får tugga på där. Har även fått åka båt för första gången, först gungande det lite, sedan var det spännande och sedan sov jag. När vi kom fram fanns det en strand som jag sprang runt på och lekte och grävde, vi badade också några gånger. På hemresan sov husse och jag en liten stund, det var jätteskönt och mysigt. Vi stannade en natt till och jag uptäckte att det finns en massa roliga saker i huset med att tugga på, de har en jätterolig matta som jag naturligtvist inte får bita i. Skor finns det jätte många av med som man med fördel kan bära med sig tills man hittar en bra tuggplats, det får jag inte heller. Något som jag har gjort bra där, är att jag inte behöver sova i min bur när jag är där och kan även gå upp och ner för deras trappa vilket inte har gått innan. Det var nog allt för idag, nu kommer matte snart hem.

p.s på Torsdag börjar jag på dagis

1 kommentar:

Emma sa...

Ja hit har ju jag hittat! Kan ju lika gärna säga tack för idag!