torsdag, augusti 12, 2010

Jaha idag har jag gått i skola. Skola och skola, ville mest leka med alla andra hundar, fyra av mina syskon var där, men de ser väl inte jag, de har ju växt om mig nu. När vi kom dit hälsade jag på alla (hundar), sedan skulle vi sitta på en storgräsmatta utan att jag fick leka med de andra hundarna, hur tänkte de igentligen? Man får en massa nya lekkamrater utan att få leka med dem, nåja när jag inte fick det försökte jag bita i husses kläder och händer. Det gillade han inte utan jag fick göra en massa övningar i stället, såsom att välja vad jag ville gå till. det fanns en boll, husse, en trasa och korv, vad tror ni att man väljer? Rätt trasan, den har vi inte hemma och jag får leka med denna, så nu kanske man får en egen att leka med någon gång. Därefter bjöds det på korv lite då och då, antagligen när man gjorde något bra, tex jag är söt, ibland räckte det att man tittade på husse för att man skulle få korv. Matte var ju borta denna kvällen också så för inte husse skulle sitta själv, satte jag mig på hedersplatsen, framme jämte han, satt och tittade ut, vilade lite och leka lite med växelspaken. Tyckte att den var lite skitig så jag slickade den ren, det gillade inte husse, den blev lite hal.

Nu har jag i alla fall fått mat och har vilat i olika omgångar sedan vi kom hem från skolan. Snart ska alla lägga sig. Ska bara ut och kvälls kissa först.

Inga kommentarer: