onsdag, augusti 11, 2010

Ronja och husse skriver mycket här på bloggen nu när jag inte har gjort det på bra länge. Tur att jag har dem, i alla avseenden!
Nu är sommaren snart slut, jag gör min sista natt idag på posten och sedan två kvällar till. På söndag kommer Gun och på måndag morgon åker jag till Mellansel i två veckor. Jag ser fram emot det mycket, men lite jobbigt att vara bortrest så länge också. De har lovat att komma ner och hälsa på mig på lördagen, så jag klarar mig nog. Nu är det stor-tvätt pågång, så det blir lite rena kläder att packa med.

Allt går bra med Ronja. Det betyder inte allt hon alltid är världens snälladet och harmoniskaste hund, men hon är den bästa någonsin! Söt och vild och gosig. Hon fäller rätt mycket päls nu så vi har ljusa hårstrån överallt. Vi ska börja valpkurs med henne på torsdag, imorgon alltså. Tyvärr jobbar jag så Ronja och Magnus får åka själva. Minst en av hennes bröder ska vara med och det lät som att dem blir fler, spännande!

Snart börjar skolan igen och jag längtra lite. Beställde böcker idag och kollade in schema. Det blir roligt.

Vår sötnos vilar sig på sandkammen i Vännäs.

1 kommentar:

Leo sa...

Hej Maja!

Tack för din kommentar på Leos sida! Ronja är också fantastiskt söt. Så lyckosamma vi är som har fina valpar i våra liv!

Hälsningar från Lotta och Leo