tisdag, augusti 31, 2010

Jag är hemma från Mellansel sedan i fredag. Det var skönt att komma hem, även om jag har haft väldigt roligt där nere. Vi avslutade med två nätter på Högbonden, en fyr på en ö i havet. Jag tänkte på Mumintrollet och Pappan och Havet. Det kom nästan med i min predikan i mässan vi firade där ute, men bara nästan. Jag tycker om att vara hemma hos Magnus och Ronja, jag trivs så bra hemma.

Idag är första skoldagen för terminen och jag har längtat lite. Igår började jag läsa böckerna och det känns bra. Eftersom Mellansel kommer göra att jag blir borta en del är det bra att det är böcker på svenska, jag läser så långsamt på engelska..

Ronja växer och mår bra, förutom att hon har fått tillbaka geggat i ögonen och nu fått en salva av veterinären som vi hoppas ska hjälpa henne. Träningen går framåt, hon övar sig i att inte bry sig om andra hundar och människor när vi är ute. Ibland går det bättre och ibland sämre. Hon kan sitta och ligga och vacker tass, men ligga är svårast. Hon blir även bättre och bättre på Stanna, även utomhus. Hon har inte tappat många tänder än, men det är nog på gång. Däremot blie hon mysigare och mysigare och älskar att sitta i knät och pussas, vår lillfröken! Hon fyller fyra månader idag och firar med att börja med tre mål om dagen istället för fyra, men också en dricka-flaska med små matbitar i. Roligt tankearbete tycker Ronja, och bra belöning också! Men kissnödig bler man fortfarande av att leka och även om man inte kissar inne längre så går hallen ute vid hissen bra om matte är upptagen av husse i telefonen just när det blir kris!

Liten har blivit stor!


Då får man Stora ben av husse..

Här är jag och min farmor som var snäll och lekte med mig på dagarna när både matte och husse var borta.

Här är jag och min kompis Chili. Vi älskar att leka i vatten, speciellt om det regnar ute, då blir man extra smutsig och får dusch när man kommer hem.

1 kommentar:

emma sa...

Haha, kanske bäst att vi träffas en dag det inte regnar snart!