tisdag, september 14, 2010

Jag öppnar dörren efter att ha vart en och en halv timme i skolan och på golvet ligger Ronja och gottar sig. Hon lyfter på huvudet, viftar på svansen och tittar lite på mig innan hon lägger sig igen. Bra, tänker jag, då gick det bra att vara ensamen hemma för henne. Jag tar av mig skorna och går in i lägenheten, tycker att det är smutsigt på golvet, smuligt.. Hittar helt plötsligt ett tomt kakpaket, förljt av ytterligare två.. Jag tittar på Ronja som glatt går och hämtar ett fjärde ur husses stövel... Det får hon emellertid inte äta upp och jag plockar också ett femte, ouppätet, ur hennes bädd. Så roligt hade hon haft det utan mig! Som tur var hade hon inte ätit något av pappret och det var mini-kakpaket, så egentligen var det "bara" som ett vanligt. Men jag kan meddela att lill-valpen inte fick full middagsranson och inte heller verkade lida speciellt av det...

Imorse var hon lite lös i magen, men inget allvarligt. Skönt det i alla fall. Idag ska jag städa undan mycket noggrant..

3 kommentarer:

Emma sa...

haha!! det är såna tillfällen man önskade att man hade videoövervakad lägenhet! vad skönt att det bara var kakor hon hittat iaf!

josefin sa...

..tänkte just; hur många kakpaket har dom egentligen där hemma?!

Jag sa...

haha, jag det kan man fundera på! Kakor är bra mat.. Nej, dessa hade vi fått av svärmor och tog med oss upp från västkusten. Men vi gillar kakor, helt klart!