torsdag, maj 27, 2010

Städning ska jag fixa lite idag. jag har legat i sängen med feber måndag/tisdag och igår var det pluggande och återhämtande som gällde. Så nu får det bli någon ordning, Magnus kan ju inte få ta hand om allt. Fast jag har tur som har en så karl i huset som kan sköta om allting när jag inte kan hjälpa till. Glömde jag nämna att han skrivat upp våra efterlängtade krokar i sovrummet? Han är fantastisk.

Vi har planterat om massa tomatplantor och Chili också, det gick sådär. det har börjat mögla i vissa krukor och där vi planterade sallad fick vi en tät skog av ulligt här, bara att kasta bort... Vi som blev pålurade en dyr jord som skulle vara så perfekt. Taskigt av plantaget, vi gillar inte dem längre.

Sommarschema har jag fått nu med och det passar bra ihop med Magnus heltidsveckor. Jag fick en ledig vecka i början av juli, då han ändå inte får jobba heltid, så vi funderar på västkusten då. Magnus har ju 4,5 dagars betald semester i sommar.. Lite ledigt tillsammans måste vi få, helst med salta klippor! Vi får se hur det blir. Nu sk jag sätta på Lantz och fortsätta städa!

Inga kommentarer: