måndag, maj 10, 2010

Full rulle hela helgen. Det gillar vi. Ö-vik, eller Mellansel för mig och havet för Magnus, hela lördagen. Det var fantastiskt att få besöka skolan och träffa några av mina eventuella framtida klasskamrater. Det är nämligen 33 sökande till 20 platser, så jag vet inte om jag får går kursen i år. Jag hoppas på att få möjligheten, det verkar vara ett oförglömligt år med bara roligheter och viktigheter. Jag vill, jag vill...

Vi stannade till på fjällräven orutlet naturkompaniet på vägen hem. Jag var duktig och köpte inte en jättefin tierra halvtjock supersnygg tröja som jag ville ha. Bra Maja. Däremot kom vi hem med shorts och t-shirt till Magnus, något som han behövde, vilket jag inte så mycket gjorde med tröjan. Jättefint och mycket prisvärt var det, det är så det ska va.

I lördag, alltså igår, var mormor, mamma, Arvid och pappa här och fikade blåbärskaka. Det var mysigt, kul att få visa upp vart vi bor för mormor också! Vi fick en jättefin engelsk perlargon av mormor och en utehärdad stor och fin timjan av mamma. Jag blev inspirerad och planterade timjanen i krydbaljan vi ska ha på balkongen och planterade också om solrosorna, så nu utehärdar dem sig på dagtid. Det blev jättefint, blommor och trädgård är min andra passion, förutom surdegar.


Balkongen nu på morgonen.


De små skira smultronplantorna som vi råkade glömma bort och planterade för sent, vi får se vad det blir av dem..
                     
Tomatdjungeln, växer så det knakar nu. Vi ska bara ha någon lämplig stanns att platera om dem till...

Just nu läser jag sociologin och ska på föreläsning i eftermiddag klockan ett till tre, inte alls lika ljuvlig tid som åtta till tio som var förra veckans tider. Men sådant kan man inte styra över.. Fast det ger tid över så att jag till och med hinner med besök på förmiddagen, Amanda kommer över. Trevligt tycker jag och tog upp goda bär ur frysen. Nu åter till boken så kapitlet kan bli klart innan Amanda kommer!

1 kommentar:

Elin sa...

Hej Maja!
Det vore sjävklart jättekul att ses! Känns som det var alldeles för länge sedan nu. Dessvärre har vi fullt upp nu tills vi får sommarlov den 4:e. Det skulle isåfall vara om vi hinner ses någon mellan den 4:e och 11:e då jag åker från Skellefteå, annars får det bli i slutet av sommaren. Hur ser det ut för dig framöver?

Kram!