fredag, maj 07, 2010

Nu har inte jag bloggat på länge, det har inte blivit så helt enkelt. Men nu när jag borde plugga känns det som en utmärkt tid att skriva några rader om vad som händer och sker. Vår nya kurs, Religion och Samhälle började vi med nu i veckan och det är en tuff kurs, vi har inlett tillsammans med vår professor och nivån är hög och sociologi är kanske inte mitt roligaste, speciellt inte som att det bara att tusen olika teorier såhär nu i början. Näste vecka blir det pedagogiken, det ska nog bli bättre!

Vi börjar få riktig vår här uppe, men lökar, gräs och svällande knoppar, det är härligt. Det är ljust jämt och man får så mycket energi av solen. Imorgon ska vi åka på utflykt till Ö-vik. Jag ska först på intervju med min folkhögskola som jag har sökt i mellansel, svenska kyrkans grundkurs. Därefter ska vi åka och bada och ha tävling i vattenrutschbanorna på paradisbadet, alldeles för längesedan jag var där! Jag gissar att vi kommer vara rätt möra den kvällen..

Just nu är surdegandet på jäsning igen. Det blir ett nytt ljust den här helgen, det förra blev så gott, så nu måste det här leva upp dett det. Det jäste bra som surdeg, men nu är det upp till bevis! Jag lovade ju en bild på insidan av det gamla, men nu hittar jag den inte, den är nog kvar i kameran, den som väntar får se..

Nu blir det några timmars läsning innan jag ska cykla och hämta gymnasiebetygen till mellansel och samtidigt möta min älskling när han kommer från jobbet. Även om jag hellre skulle vilja lägga mig och somna om istället. Vi spelade Heros igår kväll alldeles för länge, så sovtimmarna kom lite på sne.. Men kul var det, speciellt som jag är bäst! Det är inte nått annat dataspel som jag är bättre än Magnus på, så det gäller att ta vara på det så länge det varar ;)

Inga kommentarer: