onsdag, september 21, 2011

Idag bär det ivägt till Vännäs. Mycket som ska fixas nu. Jag tillbringade förmiddagen med att läsa och nu måste jag packa innan Magnus kommer hem och vi omgående åker. Jag måste bara få berätta om en fantastisk sak som hände idag. Just som Magnus ska fara så ringer det i min telefon. Det är en man som undrar om Ronja, han har hittat de koppel och halsband vi tappade på cykelstigen till Aktse för två veckor sedan och han är påväg till Jokkmokk nu och undrar om jag kan möta honom vid konsum om en halvtimme. Vilka fantastiska människor det finns. Som lägger ner sin tid på att plocka upp, kolla upp nummer och åka en sväng förbi Jokkmokk för att lämna tillbaka det. Koppel och halsband är jag glad över att ha fått igen, men det är bara materiella ting som jag slutat sörja för längesedan. Det var snara den varma medmänsklighet jag upplevde som har förgyllt min dag. Tack!

Inga kommentarer: