tisdag, september 13, 2011

Den längsta promenaden jag och Ronja har gått idag är till djuraffären för att köpa ett nytt koppel åt henne, det blev ett rött retriever med stopp. Detta eftersom vi, jag, tappade både halsband och koppel på cykelstigen påväg till Aktse. Vi fick klara oss med sele under hela vandringen och kamerarem som koppel, vilket gick över förväntan, men nu vill den återgå till att vara kamerarem. Vilo-dagen, ja vilodag från motion för söndag är det ju inte, avslutades med ett lydnadspass här ute på parkeringen. Vi lekte mest och tränade på lätta saker, vi hade kul och Ronja var superduktig!

Nu ska jag koka en kanna te och se på House. Det blir nog inte så svårt att locka Magnus från pluggande med det argumentet, men flitig är han :) Kanske det blir en macka av det nybakade brödet, rågmjöl och morötter. Det blev gott, men degen var lite konstig i början. För mycket rågmjöl, händer mig ofta... Men det räddades upp ganska bra av mer vatten och vetemöjl. Två limpor, jag tror det blir goda att rosta också, när de inte är helt färskt längre.

Inga kommentarer: