tisdag, augusti 30, 2011

Lydnad och lingon

Idag är Magnus borta på studiebesök och jag ska beställa kurslitteratur. Men först ska vi gå ut och träna lite apportering. Jag vet inte alls var vi är i den träningen, men ganska långt bak tror jag fortfarande.. Vi har inte tränat så mycket sådant sedan vi kom hit efter de två misslyckade gångerna. Istället har vi sysslat med lydnadsträning, något både jag och Ronja tycker är ganska så kul och som går ganska bra framåt. Fritt följe går bra nu, också när jag vill och inte bara när hon vill! Vi klarar både helt om, höger och vänstersvängar, hon är också bra på att ligga under gång, men den färdigheten gör att hon ibland försöker sig på det under det fria följet och jag får tagga igång henne ordentligt så hon kommer upp vid min sida igen. Inkallningen gå bra, vi har dock inget perfekt sättande, men det kommer nog. Tror jag ska prova klick-träna det.

Igår var vi ute och plockade lingon, eftersom Magnus var ledig och hade gjort bort alla läxor under helgen. Vi fick ihop 11kg rensade bär. Eller ja, det saknades 95gr, så dem gickvi ut och plockade utanför huset för att få en jämn siffra.. Nu har vi så det räcker och blir över tror jag. Jag hade redan innan kokat en burk sylt på en del av det som jag och Ronja plockade bara nere vi älven en dag i veckan.

Vi fick Ronjas nya mat igår också och har bröjat lägga i några bitar av det i den gamla och hon verkar tycka om den i alla fall. Använde litegrann på träningen igår också som belöning, blandat med korv och köttbulle.

Inga kommentarer: